Lite tur nu tack?!

Skrittade på Tuvan i förrgår och kunde inte låta bli att testa lite trav för att känna hur hon kändes, och det var precis likadant som innan... Så vi är tillbaka till ruta 1. Orkar verkligen inte! Under den tididen jag ägt henne har jag lyckats rida ett halv år i sträck tror jag utan några problem sammanlagt. Jag har alltså spenderat 1 år med en trasig häst. Jobbigast är det att jag inte vill att hon ska ha ont och att vi inte hittar problemet. 
 
På tisdag ska vi tillbara till vet. för koll av equiterapeuten den här gången. Känner hon något konsitgt i ryggen så blir det röntgen.. Det är det enda stället jag inte röntgat på henne. Mest för att jag inte vill se hur det ser ut där och hon har fungerat fint tills nu. Hon är såklart genom kollad av både equiterapeut tidigare och av vet flera gånger och alla säger samma sak, att hennes rygg är fin men behöver mer muskler. Men det är något som sätter stopp för musklerna till rumpan. Hon hade en låsning sist hon blev kollad så jag hoppas det är den som ställt till det nu med.. Eftersom problemet kom så plötsligt. Känner mest bara att min ork har tagit slut, och mina pengar.. Nästan hela min månadslön har gått åt sen den 25 för att betala för allt med henne. Vill inget annat än att hon ska bli bra. Men nu vill jag hitta grundorsaken till alla våra problem och få reda på om jag kan hjälpa henne eller inte. 
 
Glad att ha de här två i stallet som trots allt skit får mig att glömma allt för ett tag och bara få skratta. Men som även lyssnar och försöker hjälpa mig, tack!
 
Bea, Benhur och Tuvan <3











Kom ihåg mig?
Välkommen till min enkla blogg. Jag heter Rebecca och är 23 år. Jag äger ett sto på 8 år som heter Tuvstarr "Tuvan" som jag köpte i augusti 2014. Här får ni följa vår resa med allt från motgångar till framgångar.