Tuvstarr

Eller Tuvan som hon kallas är ett halvblodssto på 8 år. Jag köpte henne i Augusti 2014. Innan hon kom till mig så har hon mest gått hoppning och tycker att det är fruktansvärt kul. Jag håller på att skola om henne till en dressyr häst med inslag av hoppning. Det började gå riktigt bra för oss i vintras med sen fick hon en hovledsinflamation på båda frambenen så hon har promenerats för hand i princip hela våren. I maj började vi komma igång igen och i juni fick jag henne friskförklarad!
 
Nu går hon finare än någonsin och vi har börjat träna på LA nivå. I september ska vi starta vår första dressyr tävling tillsammans och hennes första tävling någonsin, det ska bli mycket spännande!
 
Tuvan i sig är ett påhittigt sto och testar sin ryttares gränser rätt ofta. Nu efter ett år tillsammans börjar vi hitta varandra. Hon har även en stor personlighet och mycket humör! 
 
Hon är anledningen till den här bloggen. Jag vill ha någonstans att skriva om våra dagar för att kunna gå tillbaka och se vad vi åstakommit. 
 
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till min enkla blogg. Jag heter Rebecca och är 23 år. Jag äger ett sto på 8 år som heter Tuvstarr "Tuvan" som jag köpte i augusti 2014. Här får ni följa vår resa med allt från motgångar till framgångar.