Tisdag!

Och bara 2 1/2 jobb-dagar kvar! Har lite tid jag kan ta ut så ska se om jag kan smita lite tidigare på torsdag, vore skönt! 
 
Tuvan fick sin promenad i paddocken igår, med Bea och Banhur som sällskap. Var ganska mysigt trots lite regn och mörkt och hästarna skötte sig fint! Idag har jag bara Tuvan så idag ska vi pyssla och förhoppningsvis hinna promenera ut innan det blir mörkt. Bra att kunna variera underlaget för hennes ben så mycket som det går, så det inte blir för mycket av något.
 
Jag köpte ett nytt slowfeeding nät till henne i söndags för att hon helst ska äta långsamt. Band upp det med halmsnören som jag gjort tidigare och det funkat utan problem. Igår när jag kom så hade hon tuggat loss det och sen antagligen dragit ner det för båda snörena var av och det ena såg ganska så sönder tuggat ut.. Hoppas bara hon inte fått i sig något av det! Så nu försöker jag komma på en bättre lösning. Ska förbi biltema och kolla efter båtrep alt kejda eller cykellås som en kompis sa. Får se vad vi testar! I det sen kommer jag fästa panikhakar ifall hon skulle fastna så det släpper enkelt då. Plus att det ska vara lätt för personalen att bara hänga upp det på kvällen. Fortsättning följer imorgon när jag hittat något att få upp det med!
 
 











Kom ihåg mig?
Välkommen till min enkla blogg. Jag heter Rebecca och är 23 år. Jag äger ett sto på 8 år som heter Tuvstarr "Tuvan" som jag köpte i augusti 2014. Här får ni följa vår resa med allt från motgångar till framgångar.